۱۳ اصل حیاتی و آسان روانشناسی فروش

در دنیای کسب و کار، فروش و بازاریابی یکی از اهرم‌های قدرتمند رونق زندگی مالی شما هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید.

در این میان توجه به روانشناسی افراد و کاری که برای جذب آنان در کسب و کارتان انجام می‌دهید بسیار مهم و حیاتی است. با ما همراه باشید و با ۱۳ اصل حیاتی و آسان روانشناسی فروش آشنا شوید تا بتوانید در یکی از همین روزها یک فروش بینظیر داشته باشید و به درآمد خوبی دست یابید.

مهندسی-فروش

  1. دو دلیل اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از ضرر کردن است.
  2. مردم احساسی تصمیم می‌گیرند و بعد با منطق این تصمیم را توجیه می‌کنند.
  3.  برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او انجام می‌دهد.
  4.  فروش حرفه‌ای با تحلیل نیاز‌ها شروع می‌شود.
  5.  اشخاص به دلایل خود از شما خرید می‌کنند نه به دلایل شما.
  6.  مشتری احتمالی، تنها زمانی از شما خرید می‌کند که بداند دوست او هستید و منافعش را رعایت می‌کنید.
  7.  مشتریان معمولا روی پیشنهاد شما فکر نمی‌کنند، به محض اینکه از دفتر یا محل کار مشتری بالقوه بیرون می‌روید او حتی فراموش می‌کند کسی مثل شما در این دنیا زندگی می‌کند.
  8.  هرگز انتظار نداشته باشید مشتریان به شما زنگ بزنند.
  9.  جواب نه مشتری احتمالی، جواب رد به شخص شما نیست. مقاومت اولیه در برابر فروش هم مقاومت در برابر شما نیست
  10.  ۸۰ درصد فروش‌ها قبل از ۵ جلسه پیگیری قطعی نمی‌شوند و تنها ۱۰ درصد فروشندگان برای قطعی کردن فروش بیش از ۵ بار تماس می‌گیرند بیش از ۵۰ درصد از فروشندگان بعد از یک بار تماس از خیر فروش می‌گذرند.
  11.  وقتی کسی به شما جواب نه می‌دهد، به شما به عنوان یک شخص جواب نه نمی‌دهد، بلکه به پیشنهاد یا ارائه قیمت شما جواب نه می‌دهد.
  12. اگر جواب ” نه ” را شخصی تلقی کنید به این نتیجه می‌رسید که احتمالا اشکالی در شما وجود دارد و یا به این نتیجه می‌رسید که گناه به گردن محصول یا شرکت شماست. وقتی این گونه فکر می‌کنید، به زودی مایوس می‌شوید، اشتیاق خود را به فروش از دست می‌دهید.
  13. روش دیگری که فروشندگان می‌خواهند از امکان شکست خوردن اجتناب کنند این است که به لحاظ جغرافیایی حیطه فعالیت خود را وسیع می‌کنند. این فروشندگان ابتدا با یک سمت شهر تماس تلفنی بر قرار می‌کنند و تلفن بعدی را بعدازظهر به سمت دیگر شهر می‌زنند، این کار سبب می‌شود که مدت حرکت آنها در اتومبیل افزایش یابد. فروشنده وانمود می‌کند که دارد کار می‌کند و این در حالی است که وقت را می‌کشد.

آشنایی با رضا نصرالهی

رضا نصرالهی در حال حاضر مشغول تحصیل ، تهذیب و پژوهش در رشته مهندسی برق – قدرت در دانشگاه تازه تاسیس علم و فناوری مازندران است. تمرکز اصلی وی بر روی کارآفرینی با حرکت بر روی مرز های دانش و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن توسعه پایدار می باشد.در همین راستا در اوقات فراغت خویش به تدریس در زمینه هایی نظیر طراحی سایت ، فروشگاه اینترنتی ، اندروید ، فتوشاپ ، موشن گرافیک ، دیجیتال مارکتینگ و … می پردازد که دانشجویان بتوانند به فریلنسینگ بپردازند. از حوزه های فعالیت کاری وی می توان به انرژی های نو ،تولید پراکنده ،طرح های سرمایه گذاری ریسک پذیر و دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جمع مقابل؟ *